بازی شلم یک بازی سرگرم کننده ی 4 نفره است که با پاسور یا ورق انجام می شود. در این بازی، فریب بخش مهمی از بازی است. شلم اولین بار در سال 1906 توسط برادران پارکر معرفی شد تا جایگزینی برای بازی های کارتی که در سنت پوریتین بازی می شد، باشد. برای بازی کردن این بازی نیاز به کارت مخصوص ROOK دارید. شلم به علت امتیازی بودن ممکن است شما را در ابتدا با مشکل یادگیری مواجه کند اما کمی که بازی کنید راه برای پیروزی شما باز می شود!

آموزش قوانین بازی

تصمیم بگیرید که می خواهید چند امتیازی بازی کنید. حداکثر امتیازی که هر تیم می تواند در هر دور بازی شلم کسب کند 200 امتیاز است. اگر می خواهید بازی کوتاهی داشته باشید ، حدود 500 امتیاز را تعیین کنید. اما اگر می خواهید بازی طولانی تری داشته باشید، با محدودیت 1000 امتیاز یا بیشتر بروید.

به عنوان مثال ، اگر بخواهید 1000 امتیازی بازی کنید، باید حداقل 5 دور بازی کنید تا برنده ی بازی مشخص شود. اگر 500 امتیازی بازی کنید ، می توانید بازی را در 3 دور به پایان برسانید.

برای بازی کردن شلم، مثل حکم نیاز به 4 بازیکن هست که به تیم های 2 نفره تقسیم می شوند تا بازی کنند؛ که هر کدام از بازیکنان روبروی هم تیمی خودش می نشیند.

اگر بیشتر از 4 نفر هستید، تیم ها را بیش از 2نفره بچینید و بازیکنان را در هر دور عوض کنید. اگر هم کمتر از 4 نفر هستید راهی برای بازی کردن این بازی ندارید.

همه کارت ها را بر بزنید تا با هم قاطی شوند. پس از اینکه کارت ها بهم ریخت، یک نفر باید کارت های هر بازیکن را یک به یک بدهد و این کار را با شخص سمت چپی دیلر شروع می کند. دیلر باید کارت ها را تا زمانی که فقط 1 کارت باقی مانده پخش کند. آخرین کارت را به صورت رو به پایین و در وسط میز قرار دهید.

به یاد داشته باشید که برای بازی به یک دسته کارت مخصوص 57 کارته Rook نیاز دارید.یک دست ورق شلم کارت های بیشتری نسبت به یک دست معمولی دارد و شامل یک کارت مخصوص Rook است.

شرط بندی و پاس کردن

کارت های دست خود را چک کنید. محاسبه کنید که با کارتهایی که به شما تعلق گرفت ، فکر می کنید می توانید چند امتیاز کسب کنید. هرچه کارت های بالاتری داشته باشید، شانس بیشتری برای امتیاز گرفتن و برد بازی شلم دارید. اگر فقط کارت های کم ارزش داشته باشید ، احتمالاً امتیازات زیادی کسب نخواهید کرد پس با پاس کردن می توانید شرط را به یار خود بسپارید.

به عنوان مثال ، اگر 10 کارت از 14 کارت شما کارت بالا (عدد 10 یا بالاتر) باشد ، می توانید که در این مرحله امتیازات زیادی کسب کنید.

اگر تمام کارت های دست شما 5 یا کمتر باشد ، برای امتیاز گرفتن شانس زیادی ندارید.

در بازی شلم  روی میزان امتیازتان شرط ببندید. ابتدا شخص سمت چپ دیلر پیشنهاد می دهد. حداقل پیشنهاد 70 است. هنگامی که بازیکن اول پیشنهاد داد ، بازیکن در سمت چپ آنها می تواند پیشنهاد را 5 عدد افزایش دهد یا پاس کند. سپس پیشنهاد به بازیکن بعدی می رسد ، که می تواند پیشنهاد را 5 تا زیاد یا به همان اندازه که هست رها کند. پیشنهادات تا زمانی که یک بازیکن روی یک مقدار شرط ببندد و بازیکنان دیگر پاس کنند، ادامه دارد. بازیکنی که بالاترین پیشنهاد را داشته باشد برنده ی شرط می شود.

اگر در نهایت تیم شما امتیاز کمتری از آنچه شما پیشنهاد می دهید به دست آورد ، این امتیازات را از دست می دهید ، بنابراین مراقب باشید که زیاد پیشنهاد ندهید مگر اینکه مطمئن باشید امتیاز زیادی در دست دارید.

اگر همه یا بیشتر کارتهای شما از یک نوع هستند ، حتی اگر کارتهایتان کم باشد باید سعی کنید برنده شوید. اگر برنده شوید ، می توانید حکم را همان خالی که خیلی در دست دارید انتخاب کنید. از آنجایی که خال حکم در بازی شلم همه ی خال های دیگر را شکست می دهد ، شانس خوبی برای کسب امتیاز خواهید داشت.

اگر شرط بندی را در بازی شلم بردید حالا زمان آن رسیده است که حکم را انتخاب کنید. خال حکم در طول بازی همه خال های دیگر را می برد. کارت ویژه Rook (کارت با پرنده روی آن) ، صرف نظر از خالی که توسط برنده انتخاب می شود ، همیشه برگ برنده است.

اگر برنده ی پیشنهاد یا همان شرط اولیه شدید ، خالی را انتخاب کنید که مقدار زیادی در دست دارید. از آنجایی که خال حکم همه خال های دیگر را شکست می دهد ، شما نسبت به تیم دیگر برتری خواهید داشت زیرا حکم زیادی دارید.

بگذارید برنده ی پیشنهاد یکی از کارت هایش را با آن تک کارتی که روی میز است تعویض کند. او می تواند کارتی که روی میز است و ارزشش معلوم نیست را بردارد و با یکی از کارت های خود جابجا کند. البته این را بدانید که اگر برنده پیشنهاد آن کارت را نخواهد می تواند دوباره با کارت خودش عوض کند.

اگر کارتی که از روی میز برمیدارید ارزش بالا داشته باشد یا با خال حکمتان یکی است باید آن را نگه دارید اما در غیر این صورت نباید بردارید چون باعث از بین بردن دستتان می شود.

حالا وقت این است که سه کارت از دست خود به نفر سمت راستی تان به صورت پشت و رو بدهید. هر بازیکن باید سه کارت را رد کند. وقتی بازیکن سمت چپی شما سه کارت را به شما می دهد سریعا آن ها را در دستتان بگذارید و در در دست خود مرتب کنید. سعی کنید بیشتر کارت هایی را رد کنید که با خال حکم فرق دارند و ارزش هم ندارند.

شروع دور بازی

از بازیکن در سمت چپ دیلر بخواهید کارت اول را بازی کند. آنها می توانند هر کارت را که می خواهند بازی کنند. آنها باید کارت را رو به بالا در وسط میز بگذارند در جایی که دیگران می توانند آن را ببینند. اولین کارتی که برنده بازی می کند حکم بازی خواهد بود.

از بازیکن سمت چپ بازیکن اول بخواهید یک کارت بازی کند. بازیکن دوم باید با بازی یک کارت با همان خال، بازی او را ادامه دهد. اگر بازیکن دوم کارتی با همان خال نداشته باشد ، می تواند خال حکم را روی میز بزند و کارت بازیکن قبلی را ببرد. اگر آنها کارتی که خال حکم یا خال همان کارتی که بازی شده ندارند ، می توانند هر کارت دیگری را از هر خالی را در دست خود بازی کنند.

بازی را در سمت چپ ادامه دهید تا همه بازی کنند. وقتی همه بازی کردند ، تعیین کنید چه کسی این دست را برد. برنده دست کسی است که بالاترین کارت را داشته باشد. یا این که خال حکم را کسی بازی کرده باشد. کارت های حکم بازی، همیشه برنده هستند. اگر چند نفر حکم به زمین بازی بزنند کسی برنده است که بالاترین خال حکم را بازی کرده باشد برنده ی دست است. در بازی شلم کارت 14 بالاترین کارت و آس کمترین است.

برنده دست تمام کارتها را از وسط جمع می کند و تمام امتیاز دست را می برد. دست هایی را که برنده می شوید در کنار خود داشته باشید تا بتوانید در پایان بازی شلم آنها را بشمارید.

حالا باید برنده ی دست قبلی دوباره با زدن کارت جدید بازی را ادامه دهد. برنده می تواند هر کارتی که دلش می خواهد بازی کند. دوباره 3 نفر دیگر باید با توجه به حکم بازی، کارتی که روی زمین است و دستی که دارند بازی کنند. این اتفاق در بازی شلم تا زمانی که همه ی کارت های دست بازیکنان تمام شود ادامه دارد.

برد یا باخت

بعد از پایان دست بازیکنان باید امتیاز هایی که هر تیم گرفته را محاسبه کرد. هر بازیکن باید امتیاز هایی که از این دور بازی بدست آورده را محاسبه کند و با امتیاز هم تیمی خود جمع کند. در بازی شلم هر تیمی که بالاترین امتیاز را نسبت به تیم دیگر داشته باشد برنده است

بعضی از کارت ها امتیاز های خاصی دارند.

امتیاز کارت ها

کارت های عدد 5، 5 امتیاز دارند

شاه و کارت شماره 10  و 14، 10 امتیاز دارند

تک، 15 امتیاز دارد

کارت روک، 20 امتیاز دارد

هر کسی که دست آخر را برده باشد 20 امتیاز جایزه هم دریافت می کند.

امتیازی که تیم برنده بدست اورده است را با مقدار پیشنهادش مقایسه کنید. اگر امتیازی که از بازی بدست آورده اند از میزان پیشنهادشان بیشتر یا به همان اندازه است، این امتیاز به امتیاز کلی تیم شان اضافه می شود. اما اگر امتیازشان کمتر از مقدار پیشنهادشان باشد، امتیاز این دور بازی را باید از امتیاز کلی تیم شان کم کرد و بازنده ی این دور به حساب می آیند. تیم دیگر هم امتیازشان را به مجموع امتیاز ها اضافه می کند

بازی را ادامه دهید تا وقتی که یک تیم به حداکثر امتیاز بازی رسیده باشد. برای مثال اگر حداکثر 1000 امتیاز است تیمی که زودتر به امتیاز 1000 برسد برنده ی بازی است.

چه در سایت شرط بندی بازی انفجار و  پیش بینی فوتبال را تجربه کنید چه در کازینوهای لاس وگاس بازی کنید همواره می توانید به سایت ایران بت به عنوان یک مجموعه کامل از نظر آموزش بازی های کازینو و آموزش شرط بندی  اعتماد کنید.