بازی تخته نرد شرطی + معرفی سایت

بازی تخته نرد شرطی + معرفی سایت

تخته نرد یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های قمار است. تاریخ‌دانان تاریخ دقیق شروع این بازی را نمی‌دانند، اما تخته‌های تخته نرد به قدمت 3000 سال قبل از میلاد مسیح پیدا شده‌اند که قدمت این بازی را تقریباً 5000 ساله می‌کند. یونانیان و رومیان باستان هم برای تفریح و احتمالاً برای پول نیز، تخته نرد بازی می‌کردند.

این روز‌ها، تخته نرد یک بازی قمار محبوب است، اما بازی‌ای نیست که در همه‌ کازینوها ببینید. مردم ترجیح می‌دهند در خانه و بارها روی تخته نرد قمار کنند. از این نظر مانند دومینو است. این بازی همچنین در بین بازیکنان پوکر در سن خاصی محبوب است و اخیراً به عنوان یک بازی قمار با پول واقعی شروع به محبوبیت یافتن در فضای آنلاین کرده‌است.

مانند پوکر، تخته نرد ترکیبی از مهارت و شانس است. در بعضی اوقات شما می‌توانید با شانس در برابر یک بازیکن بهتر برنده شوید، اما در دراز مدت، درست مانند هولدم تگزاس، در نهایت بازیکن بهتر با پول کنار می‌رود.

خوشبختانه، تخته نرد هم برای یادگیری و هم برای بازی، آسان است. درک استراتژی پشت ریاضیات بازی پیچیده است، اما اگر به ریاضیات و احتمالات عادت دارید، نباید مشکل زیادی برای شما ایجاد کند. این پست به منظور ارائه مقدمه‌ای ساده و قابل درک در مورد نحوه بازی تخته نرد است.

برای بازی تخته نرد به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

اگر با رایانه بازی می‌کنید، تنها تجهیزاتی که به نیاز دارید یک رایانه مناسب و اتصال به اینترنت است. اما درک بازی به خودی خود مستلزم درک اجزای فیزیکی و مرسوم بازی است.

اکثر مردم فقط یک ست تخته نرد می‌خرند که گران هم نیستند. شما می توانید یک ست را با چند صد هزار تومان از فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید، اما اگر دوست داشته باشید می توانید بیشتر هم خرج کنید. پیشنهاد من این است که قبل از ارتقا به یک مجموعه گران‌قیمت، با یک ست ارزان شروع کنید. اگر از بازی متنفر شدید، پول کمی خرج شده‌است. اما اگر تصمیم گرفتید که آن را دوست داشته باشید، می توانید بازی را به یک مجموعه با کیفیت ارتقا دهید. بازی با تجهیزات خوب همیشه بهتر است.

در اینجا قطعاتی که همراه با ست تخته نرد ارائه می‌شوند، آورده شده‌است:

  • تخته: تخته نرد یک بازی تخته‌ای است، بنابراین روی تخته با هر اندازه و رنگی بازی می‌شود. صرف نظر از اندازه و رنگ، تخته بازی همیشه دارای 24 مثلث و یک نوار است که 2 نیمه تخته را از هم جدا می‌کند.
  • مهره‌ها: مهره‌های بازی شبیه مهره‌های چکرز هستند. این مهره ها اساسا، شبیه دیسک هستند و می‌توانند از پلاستیک یا چوب یا هر چیز دیگری که سازنده دوست دارد ساخته شوند. یک ست کامل با 30 مهره ارائه می‌شود. نیمی از آن‌ها یک رنگ هستند و نیمی از آن‌ها رنگ دیگر. سیاه و سفید رنگ های رایجی هستند، اما می‌توانید ست‌هایی با رنگ‌های مختلف پیدا کنید.
  • • تاس: یک ست تخته نرد خوب شامل 2 ست تاس و 2 فنجان است. وقتی تاس را با استفاده از فنجان می‌اندازید، به‌احتمال زیاد به یک نتیجه واقعا تصادفی خواهید رسید. این تاس‌ها شش طرفه هستند، شبیه به تاس‌هایی که برای بازی مونوپولی و کرپس استفاده می‌کنید.
  • مکعب دوبل: این مکعب مخصوص تخته نرد است که روی آن اعداد 4، 8، 16، 32، 64 چاپ شده‌است. از آنجایی که 6 ضلع دارد، شبیه تاس است، اما اعداد متفاوت و مهم هستند و همچنین عملکرد بسیار متفاوتی با تاس دارد.

این تجهیزات تمام چیزی است که برای بازی کردن نیاز دارید.

شروع بازی

تخته نرد معمولاً به عنوان یک بازی 2 نفره بازی می‌شود، اگرچه نسخه 3 نفره آن وجود دارد که در این پست به آن نمی‌پردازم. بازیکن سیاه روبروی بازیکن سفید می‌نشیند و مهره‌ها روی مثلث‌ها قرار می‌گیرند. در سمت سفید تخته، 5 مهره سیاه در سمت چپ ترین مثلث نزدیک به بازیکن سفید و 5 مهره سفید روی مثلث روبه‌رو در سمت دیگر قرار می‌گیرند.

3 مثلث بعدی خالی هستند، سپس روی مثلث چهارم از سمت چپ، 3 مهره سفید در سمت بازیکنان سفید قرار گرفته‌است. 3 مهره سیاه در مثلث روبه‌رویی در سمت بازیکن دیگر قرار می‌گیرند. بعد از آن، نواری وجود دارد که تخته را از وسط جدا می‌کند.

سمت چپ ترین مثلث بلافاصله در سمت راست نوار دارای 5 مهره سفید روی آن و 5 مهره سیاه در طرف مقابل است. سپس در سمت راست ترین مثلث، 2 مهره سیاه در سمت بازیکن سفید و 2 مهره سفید در سمت بازیکن سیاه دارید. تخته شروع به شکل زیر است:

مثلث‌ها، “Point” نامیده می‌شوند که 24 تا هستن؛ 12 تا در هر طرف. نوار وسط، تخته را به دو نیم تقسیم می‌کند. به دو طرف تخته “تخته یا برد” می گویند. هر تخته 6 امتیاز دارد و نوار هفتمین امتیاز در نظر گرفته می‌شود.

خانه بازیکن سفید تخته سمت چپ او و خانه بازیکن سیاه، تخته سمت راست اوست. خانه‌های هر دو بازیکن در یک سمت تخته قرار دارند. بازیکن سفید مهره‌های خود را به سمت خانه خود و بازیکن سیاه نیز مهره‌های خود را به سمت خانه خود حرکت می دهد. سفید، مهره‌های خود را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌دهد، در حالی که سیاه مهره‌های خود را در جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌دهد.

هدف شما در تخته نرد

هدف شما این است که همه مهره‌های خود را با جلو بردن آن‌ها وارد خانه خود کنید. هنگامی که همه مهره‌ها در خانه شما حضور دارند، هدف شما این است که مهره‌های خود را خارج کنید. به این معنی که آن‌ها را از تخته حذف کنید. اولین بازیکنی که همه مهره‌هایش را کنار بگذارد، برنده می‌شود.

شما می‌توانید مهره‌های خود را فقط در یک جهت حرکت دهید، و همان‌طور که قبلاً اشاره کردم، مهره‌های خود را در جهت مخالف با جهتی حرکت می‌دهید که حریف مهره‌های خود را به حرکت در می‌آورد. نتایج تاس انداختن شما تعیین می کند که چگونه مهره‌های خود را حرکت دهید.

نحوه بازی تخته نرد

هر بازیکن با انداختن تاس بر روی تخته سمت راست خود شروع می‌کند. اگر عددی بالاتر از حریف خود بیاورید، اول شروع می‌کنید که این تاس به عنوان اولین تاس بازی در نظر گرفته می‌شود. شما از مجموع تاس هایی که خود و حریفتان می‌غلتانید، استفاده می‌کنید تا تعیین کنید تا چه اندازه باید مهره خود را حرکت دهید.

به عنوان مثال، اگر شما 6، و حریف شما 1 انداخت، شما اول می‌روید. می‌توانید مهره‌های خود را در ترکیبی از 7 فضا حرکت دهید. اگر هر دو یک عدد را بندازید، هر دو دوباره تاس می‌اندازید تا زمانی که 2 عدد متفاوت به دست آورید. تا زمانی که این تاس اولیه حل نشود، هیچ کس حرکت یا بازی نمی‌کند. بازیکنان به طور متناوب تاس ها را با فنجان می‌اندازند و مهره‌های خود را بر این اساس حرکت می‌دهند. شما همیشه تاس را از فنجان به تخته سمت راست خود می‌اندازید. تا زمانی که تاس‌ها هنوز روی تخته هستند، نوبت شما نهایی نمی‌شود، اما پس از برداشتن تاس، حرکت شما تمام می‌شود.

وقتی تاس می‌اندازید و حرکت می‌کنید، گزینه های زیر را دارید:

  • شما می‌توانید یک مهره را در عدد مجموع 2 تاس حرکت دهید، اما باید آن را در 2 حرکت جداگانه حرکت دهید. در مثال بالا، می توانید یکی از مهره‌های خود را 7 نقطه حرکت دهید، اما باید او را 6 نقطه و سپس 1 نقطه حرکت دهید.
  • شما می توانید یک مهره را با یک عدد تاس و مهره دیگر را با عدد تاس بعدی جابه‌جا کنید. در مثال بالا، می‌توانید یک مهره را 1 نقطه و مهره دیگر را 6 نقطه حرکت دهید. می توانید این کار را با هر ترتیبی انجام دهید، یک مره را 6 و یک مهره دیگر را 1 یا یک مهره را 1 و یک مهره دیگر را 6 حرکت دهید.

با این حال، یک استثنا نیز برای این قوانین وجود دارد: اگر تاس جفت بیندازید، می‌توانید دو برابر اعداد روی تاس حرکت کنید. به عنوان مثال، اگر 3 و 3 را بیندازید، 12 فضا را به صورت زیر جابه‌جا می‌کنید:

  •  می‌توانید یک مهره را 4 بار حرکت دهید، هر بار 3 نقطه.
  •  می‌توانید یک مهره را 3 بار، هر بار 3 نقطه، و مهره دیگر را یک بار، 3 نقطه حرکت دهید.
  •  می‌توانید یک مهره را دو بار، هر کدام 3 نقطه، و مهره دیگر را دو بار، همچنین هر کدام 3 نقطه، حرکت دهید.
  • می‌توانید یک مهره را دو بار، هر کدام 3 نقطه، مهره دیگر را یک بار، 3 نقطه، و مهره سوم را یک بار، 3 نقطه حرکت دهید.
  •  می توانید 4 مهره را هر کدام 3 نقطه حرکت دهید.

همچنین، اگر تاس را می‌اندازید و صاف روی تخته قرار نمی‌گیرد، مثلاً اگر به مهره‌ای تکیه می‌کند، باید هر دو تاس را دوباره بریزید.

اما قانون دیگری در مورد جابه‌جایی مهره‌های شما وجود دارد. آن‌ها فقط می توانند در یکی از نقاط زیر بنشینند:

  • نقطه‌ای که مهره‌های شما می‌نشینند.
  • نقطه‌ای که هیچ مهره‌ای نمی‌نشیند.
  •  نقطه‌ای که حریف شما یک مهره تک دارد.

اگر نقطه حریف دارای 2 مهره باشد، این یک نقطه ساخته شده است. شما نمی توانید روی آن بشینید. هنگامی که در حال حرکت هستید، می توانید از نقاط حریف خود عبور کنید. این مهم است که کجا می‌نشینید، اما نقاط بین جایی که شروع می کنید و جایی که می‌نشینید، مهم نیست.

وقتی روی تک مهره حریف می‌نشینید، آن مهره را زده‌اید. شما باید آن مهره را از تخته بردارید و روی نوار قرار دهید. اگر مهره‌ای روی نوار دارید، تا زمانی که آن مهره را از نوار خارج نکنید، نمی‌توانید مهره‌های دیگر خود را حرکت دهید. اگر به دلیل قوانین حرکت، نتوانید مهره را به تخته برگردانید، اصلاً نمی‌توانید حرکت کنید.

اگر چند مهره روی نوار دارید، قبل از این که بتوانید هر حرکت دیگری انجام دهید، باید همه آن‌ها را به تخته برگردانید. اگر 6 نقطه پشت سر هم و پر داشته باشید، یک پرایم ایجاد کرده‌اید. پرایم می‌تواند به طور کامل مانع از ورود مجدد حریف به تخته شود که به آن “تخته بسته” نیز می‌گویند. در این صورت، حریف شما حتی نمی‌تواند تاس پرتاب کند، زیرا هیچ فایده‌ای ندارد. او نمی‌تواند دوباره وارد تخته شود، مهم نیست که چه تاسی بندازد.

هنگامی که همه مهره‌های شما در خانه شما هستند، می‌توانید شروع به حذف آن‌ها کنید. این کار را با انداختن تاس انجام می‌دهید. شما مجبور نیستید عدد دقیقی بیاورید، اما باید برابر یا بالاتر از آنچه که برای حرکت دادن آن مهره، به این تعداد نقطه به جلو نیاز است، بیاورید.

همچنین این امکان وجود دارد که همه مهره‌های خود را به خانه خود منتقل کنید، اما یکی از تک مهره های شما زده می‌شود. اگر این اتفاق بیفتد، تا زمانی که بتوانید دوباره آن مهره را به تخته وارد کنید، باید دست از تلاش بردارید. اگر جفت بیندازید و حرکت کافی داشته باشید، می توانید دو برابر تعداد مهره‌ها را حذف کنید. همچنین، شما ملزم به حذف نیستید. می‌توانید مهره‌ها را جابه‌جا کنید تا حذف یک مهره در نوبت بعدی آسان‌تر شود.

چگونه در بازی تخته نرد، پول واقعی شرط بندی کنید؟

شما می توانید تخته نرد را بدون قمار بازی کنید، اما لذت این کار کجاست؟ شوخی کردم. من فکر می‌کنم اکثر بازی‌ها زمانی که مقداری پول می‌گذارید کمی بهتر می‌شوند، اما فکر نمی‌کنم که داشتن پول ضروری باشد. با این حال، اگر می‌خواهید بازی را هیجانی کنید، در اینجا نحوه بازی تخته نرد با پول واقعی آورده شده‌است:

برای قمار و شرط بندی در بازی تخته نرد، کافیست به یکی از کازینوهای منتخب ما مراجعه کنید.

سایت های شرط بندی منتخب

اولین کاری که انجام می‌دهید این است که با شرط‌هایی که با حریف خود بازی می‌کنید، موافقت کنید. ممکن است موافقت کنید که بازی را با 50 یا 500 هزار تومان انجام دهید. هر چیزی که هر دو با آن موافق باشید خوب است. هر کسی که برنده شود به بازیکن دیگر مبلغی را می‌دهد که هنگام تعیین شرط ها با آن موافقت کرده‌اید. اما شما همچنین این فرصت را دارید که با استفاده از مکعب دوبل، شرط را افزایش دهید.

هنگامی که بازی شروع می‌شود، مکعب دوبل با عدد 64 به سمت بالا قرار می‌گیرد. اگر زمانی شما یا حریفتان فکر می‌کنید که برنده می‌شوید، می‌توانید مکعب دوبل را بردارید و آن را به 2 تبدیل کنید. سپس به حریف خود اطلاع می‌دهید که در حال دوبرابر کردن شرط‌ هستید.

در آن مرحله، حریف شما می‌تواند دو برابر شدن شرط را بپذیرد، یا می‌تواند آن را رد کند. اگر او آن را رد کند، بلافاصله بازی را واگذار می‌کند. شما تا انتها بازی نمی‌کنید، و او با توجه به شرط‌هایی که با آن‌ها موافقت شده‌است، به شما پرداخت می‌کند. وقتی بازیکنی دوبل را می‌پذیرد، باید مکعب دوبل را در کنار میز نگه دارد. او مالک آن است و فقط او می‌تواند شرط را دوباره دو برابر کند. نمی‌توانید شرط‌ها را دو برابر کنید و دوباره دوبل کنید، مگر اینکه حریف شما قبلاً دوباره دوبل کرده باشد و مکعب دوبل را به شما بازگردانده باشد.

فقط زمانی می‌توانید دوبل کنید که نوبت تاس انداختن شما باشد. تا زمانی که فردی دوبل نشده باشد، هر بازیکن می‌تواند بنا به صلاحدید خود دوبل کند. بعد از اینکه یک بازیکن دوبل کرد و بازیکن دیگر قبول کرد، بازیکنی که قبول کرده صاحب مکعب می شود و تنها کسی است که می‌تواند دوباره دوبل کند. شما و حریفتان می‌توانید هر چند بار که دوست دارید دوبل و دوبل کنید. بر اساس مکعب، بیش از 64 وجود ندارد. با این حال، غیرمعمول خواهد بود که شروط بیش از حد بالا باشند.

مارس‌ها و چگونگی تأثیر آنها بر شروط

مارس زمانی اتفاق می‌افتد که شما تمام مهره‌های خود را کنار می‌گذارید در حالی که حریف شما هنوز همه مهره‌هایش را روی تخته دارد. در صورت مارس شدن، بازیکن بازنده مبلغ دو برابر را پرداخت می‌کند. اگر از مکعب دوبل استفاده شده باشد، بازیکن بازنده باید پس از در نظر گرفتن مکعب دوبل، دو برابر مبلغی را که شرط بندی کرده، بپردازد.

تخته نرد یک بازی باستانی است که اغلب توسط قماربازان انجام می‌شود. مثل پوکر، مهارت و شانس را با هم ترکیب می‌کند. مانند بیشتر بازی های رومیزی، تخته نرد را می‌توان با پول واقعی یا صرفاً برای سرگرمی بازی کرد.

یادگیری قوانین آسان است، اما تسلط بر استراتژی ها دشوار است و نیاز به درک قابل توجهی از احتمال و چگونگی تأثیر آن بر تاس دارد. تخته نرد ارزش یادگیری نحوه بازی با پول واقعی را دارد و اگر از مکعب دوبل به طور موثر استفاده کنید، می توانید پول زیادی را با بازی به دست آورید.

به اشتراک بگذارید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *